Termeni

CONDITII GENERALE DE TRANSPORT CU AUTOCARUL

  1. Turistii se obliga sa respecte Conditiile Generale de Transport si prevederile in vigoare ale Legii Transporturilor din Romania si a celorlalte state prin care calatoreste.
  2. Clientul care efectueaza o rezervare la orice cursa tip charter pentru alte persoane este responsabil fata de Agentia de Turism organizatoare pentru orice paguba produsa de acesta din urma.
  3. Este responsabilitatea turistului sa se asigure ca detine toate documentele de calatorie necesare intrarii, tranzitarii sau stationarii pe teritoriul unei tari straine cum ar fi pasaport, carte de identitate, vize (acolo unde sunt obligatorii), asigurare medicala (acolo unde este obligatorie). Turistii care insotesc persoane minore trebuie sa se asigure ca detin pentru sine cat si pentru minori toate documentele necesare iesirii din Romania – a se consulta www.politiadefrontiera.ro
  4. Turistii se obliga sa respecte prevederile vamale ale tarilor tranzitate si de destinatie referitoare la bagajele sale. Agentia de turism organizatoare nu isi asuma nici o responsabilitate in cazul in care un turist nu respecta prevederile mai sus mentionate.
  5. Daca pe parcursul calatoriei, turistului i se refuza dreptul de a intra sau a tranzita o tara pentru ca nu este in posesia documentelor corecte de calatorie ori a incalcat legislatia statului respectiv, toate consecintele, inclusiv toate daunele suferite de Agentia de Turism organizatoare si de transportator, cad in responsabilitatea si vor fi suportate de catre turist, fara ca aceasta sa poata beneficia de vreo returnare integrala sau partiala a contravalorii calatoriei. Daca unul sau mai multi turisti sunt retinuti si debarcati in frontiera pentru motive determinate de formalitatile de trecere a frontierei, documente nevalabile, bagaje ilicite sau ilegale, etc si timpul de rezolvare al problemelor depaseste 30 minute, autocarul isi va continua calatoria dupa consumarea celor 30 minute.

Bagaje

  1. In tarifele prezentate sunt incluse max 25 kg de bagaj (1 sau 2 genti cu dimensiunile medii 70/40/20 cm, avand datele de identificare ale detinatorilor) per persoana, care se vor depozita in compartimentul pentru bagaje al autocarului, precum si un bagaj de mana de maxim 5 kg (poseta, rucsac), care se poate lua in interiorul autocarului. Bagajele de mana trebuie depozitate in spatiile special amenajate din autocar (nu sub scaune sau pe intervalul dintre ele).
  2. Agentia de Turism organizatoare nu isi asuma nici o responsabilitate pentru transportul bagajelor de mana, si nici pentru pierderea lor. Aceasta revine in intregime turistului, in afara cazului in care deteriorarea este din vina transportatorului si poate fi dovedita de turist.
  3. Agentia de Turism organizatoare nu este responsabila in cazul pierderii sau deteriorarii de bunuri si obiecte de valoare cum ar fi: bani, bijuterii, obiecte de arta, camerele foto, video, computere, etc, aflate in bagajul de mana al turistilor.
    Responsabilitatea pentru furtul, pierderea sau deterioarea bagajelor transportate in cala de bagaje, altele decat bagajele de mana, revine companiei autorizate sa efectueze transportul, numai in cazul in care acestea se produc din neglijenta echipajului autocarului, care va trebui dovedita de reclamant. Turistii au obligatia sa depuna orice reclamatie referitoare la pierderea / furtul sau deteriorarea bagajelor, imediat dupa sosire. Orice reclamatie ulterioara nu va mai fi luata in considerare.
  1. Nu este permis transportul animalelor de companie.
  2. Este strict interzis, transportul in bagaje de: droguri, substante explozive sau toxice, arme, munitie, tuburi de oxigen sau gaz, butelii sau orice alte substante caustice periculoase, a operelor de arta de patrimoniu fara autorizatiile necesare, precum si alte obiecte si substante prin care se incalca legile in vigoare pe teritoriul Romaniei sau al altor state.

Orar

  1. Agentia de Turism organizatoare cat si Transportatorul urmaresc incadrarea in graficul de circulatie anuntat si fac eforturi pentru respectarea acestuia; cu toate acestea este posibil sa apara intarzieri datorate conditiilor de trafic, timpului de asteptare in frontiere, timpului necesar remedierii eventualelor mici probleme tehnice ce pot aparea pe durata deplasarii; in astfel de situatii garantam conexiunile catre destinatia finala rezervata. Nu ne asumam raspunderea pentru eventualele pierderi suferite de catre calator provenind din alte aranjamente de continuare a calatoriei – tren, avion, autocar de linie sau similare, ca urmare a acestor intarzieri.
  2. Agentia de Turism organizatoare si transportatorul au dreptul, oricand, sa anuleze o cursa in cazul amenintarii sau existentei unui razboi, conflict armat, atac terorist, blocada, greva, conditii meteorologice nefavorabile, miscari sociale sau alte circumstante ce ar putea fi un impediment pentru efectuarea calatoriei.

Calatorie

  1. Turistii sunt obligati sa se prezinte la locul de imbarcare anuntat inaintea orei anuntate pentru plecare; de asemenea, pentru plecarea de retur. Daca nu au primit informatiile necesare ori considera ca acestea sunt neclare, sunt obligati sa contacteze insotitorul de grup ori Agentia pentru clarificarea acestor aspecte.
  2. In cazul opririlor pe traseu, turistii sunt obligati sa se intoarca la autocar inaintea orei anuntate pentru plecare.
  3. Fiecare calator are un loc atribuit in autocar, specificat pe diagrama de imbarcare; solicitarea unui anumit loc implica plata unui supliment specificat in fiecare oferta de transport. Cu exceptia acestora, toate celelalte locuri se atribuie in ordinea primirii rezervarilor si nu pot face obiectul vreunei nemultumiri ori discutii, in afara cazului in care acestea sunt improprii calatoriei. Exista posibilitatea ca pe retur sa nu se pastreze exact aceeasi pozitie a locurilor in autocar. Insotitorul de grup poate lua decizia, in cazuri justifiicate, de a intrerupe calatoria turistilor care ocupa abuziv locurile atribuite altor persoane.
  4. Copiii sunt acceptati la bordul autocarelor numai supravegheati de catre adulti.
  5. Este interzisa folosirea aparatelor personale de radio, casetofoanelor, mini TV, video sau a instrumentelor muzicale in autocar. Utilizarea unui walkman sau a unui CD player este permisa numai in conditiile in care volumul sunetului nu deranjeaza ceilalti pasageri.
  6. Este interzis pasagerilor: deteriorarea sau murdarirea autocarului, consumul de bauturi alcoolice si a alimentelor in interiorul autocarului, obstructionarea in orice fel a conducatorului auto sau a celorlalte persoane din echipaj in indeplinirea in bune conditii a atributiiilor specifice, cauzarea de neplaceri sau disconfort calatorilor din autocar sau altor participanti la trafic. In cazul in care comportamentul turistilor nu este conform acestei prevederi, reprezentantul agentiei de turism organizatoare sau companiei autorizate sa efectueze transportul, poate interzice turistului efectuarea sau continuarea calatoriei, fara ca acesta sa aiba dreptul la o despagubire sau rambursare ulterioara a contravalorii achitate.
  7. Este interzis fumatul in autocar, precum si utilizarea tigaretelor electronice. Reprezentantul agentiei de turism organizatoare sau conducatorul auto sunt autorizati sa ceara pasagerilor care incalca aceasta regula sau sfideaza cererea de a nu fuma, sa coboare imediat din autocar.
  1. In situatia aparitiei unor defectiuni tehnice la mijlocul de transport in timpul calatoriei, turistii sunt rugati sa-si pastreze calmul si sa urmeze indicatiile personalului de la bord, fara a-i stresa pe conducatorii auto. In cazul in care acestia constata ca se afla in imposibilitatea remedierii defectiunii intr-un interval de timp rezonabil, un alt mijloc de transport va fi chemat sa-l inlocuiasca pe cel defect fara a se depasi timpul maxim de asteptare prevazut de legislatia de specialitate pentru astfel de cazuri.
  2. Sesizarile / reclamatiile privind indeplinirea defectuoasa de catre Agentia de Turism organizatoare a serviciilor de transport cu autocarul trebuie depuse la agentia de unde s-a achizitionat serviciul de transport, in scris, in cel mult 3 zile de la data calatoriei.
  3. Daca, pentru indiferent ce motiv (ex: indisponibilitatea mijlocului de transport survenita chiar inaintea plecarii, neintrunirea numarului minim de turisti, depasirea capacitatii de transport etc), Agentia de Turism organizatoare nu poate indeplini sau nu si-a indeplinit obligatiile contractuale, va gasi o alternativa pentru transport, in masura in care acest lucru este posibil si la costuri rezonabile.

Asigurari

  1. Transportatorul asigura pasagerii pentru toate vatamarile corporale rezultate din deplasarea vehiculului si din prezenta lor in vehicul. Asigurarea nu acopera vatamarile corporale generate din vina pasagerului sau a bagajelor transportate.

Rezervari/anulari/modificari/plata

  1. La efectuarea oricarei rezervari de transport, dupa verificarea disponibilitatii trebuie precizate datele de calatorie, locul de imbarcare, destinatia, numarul de persoane/locuri si cel putin un nume. Daca pe destinatia respectiva sunt aplicabile reduceri pentru anumite categorii de varsta, trebuie precizata data nasterii persoanelor pentru care se solicita reducerea. Cu cel putin 3 zile inaintea datei de plecare trebuie comunicate obligatoriu numele complete ale tuturor persoanelor incluse in rezervari, pentru a fi incluse in documentele oficiale de transport.
  2. Copiii in varsta de pana la 3 ani (neimpliniti la data inceperii calatoriei) au gratuitate la transportul cu autocarul daca circula insotiti de doi adulti si nu ocupa loc propriu in autocar. Daca solicita loc propriu si exista disponibilitate la momentul solicitarii se aplica tarifele corespunzatoare. La rezervare trebuie precizata data nasterii.
  3. Anularile rezervarilor confirmate, partiale sau integrale, sunt supuse urmatoarelor penalizari:

– anulare integrala (toate locurile rezervate) cu peste 30 zile inaintea datei de plecare: 10% din pretul calatoriei;

– anulare partiala cu peste 30 zile inaintea datei de plecare: fara penalizari;

– anulare partiala sau integrala cu 16-30 zile inaintea datei de plecare: 25% din valoarea locurilor anulate;

– cu 8-15 zile inaintea datei de plecare: 50%

– cu mai putin de 7 zile inaintea datei de plecare sau in cazul neprezentarii la imbarcare in locul si la ora stabilita: 100%

– indiferent de momentul anularii, penalizare 100%, pentru rezervarile cu reducere Early booking sau alte oferte speciale.

  1. Modificarea rezervarilor confirmate este supusa urmatoarelor conditii:

– modificarile de nume sunt permise, fara penalizari, cu minim 3 zile inaintea datei de plecare; in preziua si respectiv in ziua plecarii orice modificare de nume este supusa unei penalizari de 10 euro. Acest paragraf se aplica numai in cazul inlocuirii unor persoane, nu si in cazul unor erori de ortografiere/redactare a numelor pasagerilor.

– modificarile datelor de calatorie sunt permise fara penalizari cu cel putin 30 zile inaintea datei de plecare (pe cursele de Grecia), respectiv cu minim 15 zile inaintea datei de plecare (pe cursele de Bulgaria) si sub rezerva disponibilitatii; dupa aceste termene modificarea fiecarui segment de calatorie implica o penalizare de 10 euro/persoana, plus eventualele diferente de tarif aplicabile noilor coordonate de calatorie.

– orice modificare trebuie transmisa in scris Agentiei si, dupa confirmarea acesteia, eventualele costuri trebuie acceptate de catre turisti/reprezentantii acestora

  1. Plata serviciilor de transport se va face in euro sau in lei, la curs BNR + 2% din ziua platii, dupa cum urmeaza:

– in cazul persoanelor fizice sau juridice altele decat agentiile de turism: avans 25% la rezervarea ferma si diferenta cu 2 saptamani inaintea plecarii; pentru rezervari solicitate cu mai putin de doua saptamani inaintea plecarii, plata se va face integral la rezervare

– in cazul agentiilor de turism partenere: conform contractului de colaborare si scadentelor date in confirmari.

  1. Neplata la scadenta a serviciilor de transport confirmate da dreptul Agentiei de a revinde locurile respective urmand ca, la momentul incasarii, sa le reconfirme numai in cazul in care mai exista disponibilitate. Exceptie: cazurile justificate, pentru care s-a cerut si s-a convenit un nou termen de plata.
  2. Neplata integrala a serviciilor de transport pana la data inceperii calatoriei, fie de catre turistii proprii, fie de catre agentia partenera (dupa caz) da dreptul Agentiei organizatoare sa refuze imbarcarea turistilor pentru care nu a incasat contravaloarea locurilor rezervate.